آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98 یا همان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه برای شناسایی دانش آموزان با استعداد ، هر ساله و بصورت هماهنگ کشوری توسط آموزش و پرورش برگزار می شود . با توجه به استقبال زیاد والدین و دانش آموزان برای تحصیل در مدارس تیزهوشان و ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98 تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام ، منابع و سوالات آزمون ، زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون بپردازیم .

 

” تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترتی و از طریق سایت Azmoon.medu.ir صورت می پذیرد . “

 

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98

زمان ثبت نام آزمون ششم ابتدایی 97 – 98 معمولا اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفند خواهد بود ، برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام میتوانید عضوکانال تلگرام تیزهوشان شوید . ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 - 98 به صورت دو مرحله ای انجام می شود و داوطلبان ابتدا باید با مراجعه به سایت Azmoon.medu.ir اطلاعات دانش آموزی خود را وارد کرده و ثبت نام اولیه را انجام دهند . در مرحله بعدی که احتمالا فروردین ماه آغاز می شود ، دانش آموزانی که ثبت نام اولیه را انجام داده اند ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان می باشند . لازم به ذکر است که هر دو مرحله ثبت نام اولیه و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی می باشد .  اگر در مراحل ثبت نام خود دچار سوال یا ابهامی شدید ، می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید برای اینکار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

 

 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98

از شرایط لازم برای ثبت نام آزمون ششم به هفتم 97 – 98 ، اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی می باشد ، همچنین دانش آموز باید کلیه دروس خود را در پایه پنجم دبستان با نمره خیلی خوب گذرانده باشند و یا حداکثر نمره خوب در یک درس و نمره خیلی خوب در سایر دروس را کسب کنند . از دیگر شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی می توان به داشتن تابعیت ایرانی اشاره کرد ، البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند با شرایط خاص در آزمون تیزهوشان ثبت نام و شرکت کنند . برای مطالعه متن کامل شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98 کلیک کنید .

 

سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98

سوالات آزمون تیزهوشان به دو دسته سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی تقسیم می شود ، سوالات استعداد تحصیلی که دربرگیرنده 80 درصد نمره آزمون می باشد طبق کتاب های درسی طراحی می شوند و سوالات استعداد تحلیلی که 20 درصد نمره آزمون را شامل می شود و به منظور ارزیابی توانایی تحلیلی ، ریشه یابی ، طبقه بندی و سازمان دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می شود که این سوالات خارج از کتاب درسی دانش آموزان بوده و بصورت تلفیقی با مباحث کتاب های درسی طراحی می شود . حدود 30 درصد از سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98 از کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی سال تحصیلی 95 – 96 طراحی می شود و حدود 70 درصد باقی مانده را کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 96 – 97 شامل می شود ( به استثنا سوالات درس تفکر و پژوهش که از کتاب پایه ششم طراحی می شود ) . ملاک قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 – 98 طبق سال های گذشته تنها نمره آزمون می باشد . سوالات آزمون بصورت چهار گزینه ای بوده و تنها یک گزینه پاسخ صحیح را در برداشته و دانش آموز به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی برای داوطلب در نظر گرفته می شود ، در صورتیکه داوطلب در یک سوال بیش از یک گزینه را علامت بزند پاسخ آن سوال غلط در نظر گرفته می شود به دلیل داشتن نمره منفی آزمون ، اگر به پاسخ خود مطمئن نیستید هیچکدام از گزینه ها را علامت نزنید  . برای دانلود سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی کلیک کنید .

 

 

 

 

منابع سوالات آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98

تعداد سوالات استعداد تحلیلی و تعداد سوالات استعداد تحصیلی و ضرایب آن در آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98 به شرح زیر می باشد :

 

استعداد تحصیلی
درس تعداد سوال ضریب زمان پاسخگویی
قرآن و تعلیمات دینی و اخلاق 8 2 75 دقیقه
فارسی ( مهارت های خواندن و نوشتن ) 10 2
تفکر و پژوهش 5 1
مطالعات اجتماعی 7 1
علوم تجربی 10 2
ریاضی 15

3

 

استعداد تحلیلی
درس تعداد سوال زمان پاسخگویی
استعداد تحلیلی 15 15 دقیقه

 

جمعا آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98 شامل 70 سوال و 90 دقیقه زمان پاسخگویی می باشد . همچنین برای آشنایی بیشتر با سوالات طرح شده در آزمون تیزهوشان می توانید از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید که سعی کرده ایم در یک مقاله جداگانه ، منابع توصیه شده آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی را معرفی کنیم . برای اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی کلیک کنید .

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98


آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 – 98 نیمه اول اردیبهشت خواهد بود و بصورت هماهنگ کشوری برگزار می شود ، داوطلبان می توانند از یک هفته قبل از آزمون و با مراجعه به سایت Azmoon.medu.ir ، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان را دریافت نمایند . نتایج آزمون تیزهوشان 97 - 98 معمولا بین 5 – 6 هفته بعد از برگزاری آزمون ( و معمولا بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی ) اعلام می شود و دانش آموزان می توانند نتایج آزمون تیزهوشان خود را به صورت اینترنتی از سایت  Azmoon.medu.ir دریافت کنند .

 

 

منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 - 98

 

 

 

هیوا , مشاوره تحصیلی , مشاوره تلفنی , مشاوره تحصیلی تلفنی , آدرس مدارس شاهد , ثبت نام مدارس شاهد , ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون نمونه دولتی , قبولی در آزمون تیزهوشان ,برنامه ریزی برای تیزهوشان , انتخاب رشته دبیرستان , راهنمای انتخاب رشته نهم , آزمون تیزهوشان ششم به هفتم , آزمون تیزهوشان نهم به دهم , بهترین منابع سوالات تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم , نرم افزار تخمین رتبه قبولی مدارس تیزهوشان , سوالات تیزهوشان ششم ابتدایی و نهم 95مشاوره قبولی تیزهوشان و نمونه دولتی , پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان , شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ,  کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان , سوالات و پاسخ کلیدی آزمون تیزهوشان , بهترین مدارس ابتدایی و دبیرستان , ثبت نام مدارس ابتدایی و دبیرستان , اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی , اعلام نتایج مدارس شاهد , اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی ,  , اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان , شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان , ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم , ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی